19 januari 2009

Min kära ända vän, jag vill ha allting.

Jag har kommit fram till en sak. En bra sak.
En väldigt bra sak.
Jag ska sluta vara så negativ.
Det har faktiskt blivit extremt dem senaste dagarna.
(Förlåt).
Förstår om folk tröttnar på mitt gnäll.
Jag själv brukar störa mig så oerhört mycket
på när folk är negativa och gnälliga om precis allting.
Och sen beter jag mig på exakt samma sätt
som jag vill att andra inte ska göra?
Eh. Det är sådär ologiskt igen. Och ingen gillar
när saker är ologiska.
Jag brukar inte vara sån. Jag ska inte vara sån.
Nu ska det bli ändring minsann. Vill jag lova.

Det kanske inte blir som jag vill precis just nu.
Men det är trots allt snart vår.
Jag har världens bästa kompisar.
Och världens finaste pojkvän.

Vad mer kan man begära liksom?
Kanske att sova ordentligt?
Men det är i och för sig
lite för mycket begärt.

God natt?

Eller nej, vänta vänta -
ni måste kolla på det här.
Det är så fint att man faktiskt
får lite hopp om världen.
(Låten är förövrigt otroligt jättebra)

Eller någonting.
Så, god natt gullisar.

Inga kommentarer: