24 februari 2009

You need me less than I need you.

Jag tänker inte försöka
sätta överdrivet mycket ord
på den här dagen.
För jag hatar den.

Imorse kändes det som att det
hade kunnat bli en bra dag. Trots
att jag sov jättedåligt inatt och var
på tok för trött för att orka en skoldag,
så var det liksom upplagt för en bra dag
när jag gick mot bussen och såg solen
titta fram imorse.

Ibland har man väldigt, väldigt fel.

Det gör ont när jag andas.
Och det är precis som att
jag glömt bort hur man gör,
som att jag måste koncentrera
mig till det yttersta för att
komma ihåg att ta ett andetag regelbundet.
Och när jag väl gör det, finns det inte tillräckligt med luft.


Det är inte så. För det är inte logiskt.
Men det är i alla fall så det känns.

Nu ska jag lyssna på musik
och försöka sova.
Det är en ny dag imorgon, faktiskt.
Och den blir säkert fin.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sv: Tack så hemskt mycket sötnos!

Anonym sa...

du är bäst<3

Tottie sa...

Jag älskar dig!