23 april 2009

DON'T YOU WORRY, FRIDAY'S NOT THAT FAR AWAY.

Om man kunde mäta trötthet på en mätare skulle mätaren deffenitivt
ha exploderat av min trötthet idag. När mobilen ringde imorse kunde
jag verkligen inte öppna ögonen, så det fick bli snooze ett antal gånger
innan jag orkade sätta mig upp i sängen. Jag överdriver inte när jag
säger att mina ögon var totalt röda och svullna när jag kollade i spegeln
imorse. Såg ut som om jag inte sovit en blund på hela natten. Det gjorde
jag faktiskt. I alla fall fyra timmar.

Hur som helst så stress-duschade jag och sen satt jag och åt frukost i
ungefär en halvtimme. Eller, jag åt kanske fem minuter, resten av tiden
satt jag bara och mest glodde och höll på att somna. När jag hade ungefär
tjugo minuter på mig tänkte jag att "oj, kanske ska börja göra mig iordning!"
Inte för att jag såg speciellt iordning-gjord ut efter det. Skabbigt.

Trots min skabbdag så var det en bra dag. Vädret är underbart igen och det
har blivit ovanligt mycket skratt. Vissa människor är så bra! Jag glömde
mina idrottskläder i hallen imorse så under idrotten satt jag kvar i klass-
rummet och gjorde mest ingenting. Pratade lite. Lyssnade på musik.
Var mest i min egna lilla värld. Jag blir det rätt ofta nu för tiden, har jag
kommit på. Ofta när någon pratar med mig hör jag det inte alls och sitter
i helt andra tankar. "Va?" hela tiden. Ganska dumt. Det känns så elakt
mot vissa.

Jag längtar sjukt mycket tills imorgon. Friday, I'm in love. Efter skolan
ska jag äntligen träffa min Elin. Det var för länge sen nu och jag förstår
inte hur jag överlevt. Dock har jag nationellt-prov i morgon bitti, som jag
inte direkt kan påstå att jag ser fram emot. Jag känner att jag inte kan
koncentrera mig eller fokusera på saker och då blir jag bara ångestladdad
och nervös. Usch. Men jag får försöka att bara göra mitt bästa och sen är den
saken ur världen. Jag måste i alla fall försöka ha den inställningen.

Inga kommentarer: