10 maj 2009

THERE ON THE STREET ARE SO MANY POSSIBILLITIES TO NOT BE ALONE.

Den här helgen har varit väldigt, väldigt fin. Gröna lund & skansen i fredags var
jättemysigt, vädret var perfekt och jag vågade åka alla bergochdalbanor. Jag skakade
som en idiot, kramade sönder Emelies hand och skrek mer än jag någonsin gjort tror jag.
Jag kunde verkligen inte för hela mitt liv förstå varför i helvete jag satte mig i den
där jävla bergochdalbanan
när jag såg hur otroligt högt ovanför marken vi faktiskt
var påväg. Men jag överlevde och jag gillade känslan. På något sätt. När man inte riktigt
vet vad som kommer eller kan hända. Läskigt? Ja. Samtidigt som det är bland det värsta
jag vet så gillar jag det på något sätt. Svårt att förstå sig på, det där. Men jag tror jag är
ganska så svår, ibland.
Innan vi åkte hem älskling vann sötaste nallen till mig. Han sover numera bredvid mig,
när älskling inte själv gör det.

Igår var jag trött som aldrig förr och jag segade sönder hela dagen. Morgonen bestod av
chips, godisremmar och mys med älskling. När han gick hem någon gång i början av
kvällen fortsatte jag med att göra absolut ingenting. Ganska skönt.

Idag var jag i huvudstaden med Emelie. Hittade en del grejer och det var skönt att bara ta
det lugnt men samtidigt göra någonting eftersom det är söndag. Hatar att bara vara hemma
och dö på söndagar eftersom det bara framkallar ångest oså. Drack godaste vaniljlattén
och dansade runt på gatorna, skrattandes åt allt och ingenting. Kan inte bli bättre. Det var
en välbehövd söndag måste jag säga, med tanke på hur helvetiskt jobbig den här veckan
kommer bli i skolan. Jag har sammanlagt två inlämningar och tre prov, varav två är nationella.
Jag tänker hela tiden jag kommer fan aldrig palla det här, och jag vet redan nu att det med
min inställning inte kommer fungera. Hjälp mig, någon.

Jag vill ha fredag nu, snabbt. Fina människor, stockholm, skratt, musik. Jag behöver det och
inte prestationsångest pågrund av skolan.

Inga kommentarer: