23 februari 2009

I dare you to move.

Jag sitter och fryser som en dåre.
Jag förstår inte varför jag alltid
är så frusen när jag kommer hem
från skolan? Pappa tror att det
beror på att jag sitter stilla för
mycket. Det tror jag också.
Dessutom har jag sämst blodcirkulation
så mina händer och fötter blir
vita och kind of domnar bort?
Mysigt. Eller inte.

Jag måste börja röra på mig.
Och det ska jag också! Skulle
ju börja träna nu efter lovet,
och så ska det bli också. Sen
i mars ska jag börja jogga. Eller,
när snön har försvunnit. Men jag
antar att det inte blir innan mars,
tyvärr.

Jag längtar till våren så sjukt mycket,
det är inte klokt. Fågelkvitter,
sol som värmer, blommor. Åh.
Satt och kollade på bilder från Spanien
från förra året förövrigt, och satan i gatan
vad brun och fin jag var. Och vad fint
det är där. Känner faktiskt peppen på att
åka dit i Juni! :D (Hade älskling hänkat
hade allting varit perfekt!)
Jag langar upp ett inlägg med bara bilder
därifrån inom kort, hur roligt ni än
tycker det är!

Jag är hungrig. Roligt att det är
si så där två timmar kvar tills
vi ska äta. Feed me?

Inga kommentarer: