14 april 2009

OCH DU & JAG HÅLLER ANDAN OCH HÅLLER HÄNDER I SPRÅNGET.

Första skoldagen efter lovet. Bra dag! Började vid tolv så hade bara
svenska idag, och det var inget speciellt att göra så det var otroligt skönt.
Roligt att träffa "alla" igen också.

Det känns som att saker inte behöver bli så jobbiga som
dem verkar trots allt. En hel del roliga saker ligger inlagda
på schemat och vi har rätt många dagar som vi är lediga också.

Nästa vecka ska vi till Stockholm på någon mediagrej, och det kan
faktiskt bli riktigt roligt. Hoppas på bra väder, så hänger nog kameran
med också. Sen är det inte länge kvar till Valborg - och efter det är vi redan
i maj, då jag och älskling firar ett år tillsammans. Innan dess kommer det
elever från Polen till oss, det kan bli intressant. Jag är inte så säker på att vi
är den bästa klassen på att ta emot dem, men det blir nog bra. Dessutom blir
det grönan då. Det gillar vi. Dem sista skolarbetena ska lämnas in i maj också,
så man lär kunna slappna av lite. Jag tror tiden kommer gå fort fram till sommaren
nu, och jag ska verkligen försöka att ha en positiv inställning och göra mitt bästa.

Den här veckan blir det bara två riktiga skoldagar egentligen.
Idag hade vi halv dag, imorgon är det vanlig dag (tyvärr, engelska-
nationella och matte), på torsdag är det antivålds-dag och på fredag
har jag spanska som vanligt.

Åh, vad intressant jag känner mig som skriver ner hur mina skoldagar
fram till sommarlovet kommer se ut. Jag ber om ursäkt, men det känns
så mycket verkligare om jag får skriva ner det. Det är egentligen inte alls
länge kvar till sommaren, och idag känner jag mig riktigt glad för att vara
vid liv. Vissa dagar känner man så. Inte för att jag inte är glad att vara vid
liv annars, men vissa dagar är så är känslan extrem. Den känslan är
fin.

Om jag ska berätta någonting annat så kan jag meddela att jag hade
bestämt lite för mig själv att försöka vara lite nyttig den här veckan,
men det sprack nästan på en gång. När jag kom hem idag blev jag
så extremt sugen på oboy så det blev ett par glas. Ehe. Jag vet inte,
men det där med att vara nyttig är inte riktigt min grej. Tyvärr.
Det betyder inte att jag ska ge upp, men jag måste få unna mig
ett glas oboy eller två varje dag. Annars kommer det inte fungera!

Nej. nu ska jag göra klart matten som ska vara inlämnad imorgon,
göra lite media och sen räcker det med plugg för idag.
Senare ikväll blir det dubbelt-upp av DHW. Fint.

1 kommentar:

Iva sa...

sv: Eller hur!