05 juni 2009

GE MIG KÄRLEK OCH PASSION OCH HUNGER OCH MAGI SÅ SMÄLTER JAG RAKT AV.

Jag har sommarlov. På riktigt. Jag åkte in till skolan och gjorde det äckliga
matte provet igår morse, trots att det tog emot att gå upp klockan sex på
morgonen när jag visste att i princip alla andra på hela skolan fick ligga och
sova hur länge dem ville. Det gick faktiskt förvånansvärt bra och var inte alls
så svårt som jag hade förväntat mig att det skulle vara. Det känns skönt, heh.
När jag var klar gick jag och väntade på att min finaste skulle komma och möta
mig, och jag blir alltid lika glad när jag ser hans fina ansikte komma emot mig.
Hela han som är världens finaste. Min. Det var även den personen jag spenderade
resten av dagen, kvällen och natten med. Jag var, trots det äckliga vädret som
förstörde mitt hår totalt, väldigt glad och pepp på hela världen, livet och ja, allting!
Jag älskar det.

Jag har bestämt att den här sommaren är min. Eller ska bli i alla fall. Inga jobbiga
nätter eller konstiga känslor ska få ta över mig nu. Jag känner mig peppad som
aldrig förr på allting som jag ska göra med människor jag älskar och jag skulle inte
ge bort den känslan för något i hela världen. Inte människorna heller, för den delen.
Ta mig till sommarnätter med älskling, musik och solnedgångar. Ge mig hysteriska
sommardagar med bästis, sis', skratt och lycka. Jag vill ha bad, sol, på tok för mycket
glass och resor som blir oförglömliga.

Det är nästan så det borde vara förbjudet och se fram emot saker såhär mycket.
Någon borde stoppa mig och trycka ner mig mot asfalten. Få mig att inse att världen
inte är så jävla fin. Eller nej, förresten. Världen är så jävla bäst. Så länge jag är med
dem som betyder någonting. Dem som betyder allt.

6 kommentarer:

malin sa...

sv: filmen berör verkligen :/ men boken är så mkt bättre, den är mer känslosam och jag grät som en tok när jag läste den , läste den också samtidigt som allt hände med min mamma så det var tufft :/ aa allt som hänt har fått en att uppskatta det lilla i livet lite mer faktiskt :) <3

ELLEN sa...

Svar: taaaaaaaaack, fina du! <3

tilda sa...

Svar: Nej det behöver jag inte! Använder ju devote som är jätteenkelt när det gäller vissa saker, som tex bakgrund, då jag bara behöver välja en bild och så är allt klart!

emmis-puss sa...

dina sommarplaner/känslor känner jag mycket väl igen ! ingen ska få förstöra nånting. det här ska bli en underbar sommar med mannen, vänner och allmänt roligt och chill :> ha de bra! puss

emmis-puss sa...

ja du vet inte riktigt vad jag ska säga :b höhö. han heter emil och är underbart söt på alla sätt :>

Tottie sa...

Nu både skrattar vi och gråter här borta. <3